Σάββατο 4 Μαΐου 2013

Τρισδιάστατη περιήγηση στον Πανάγιο Τάφο

Τσόκαρο blog
   Ο Πανάγιος Τάφος, γνωστός και ως Ναός της Αναστάσεως, ιερότερο προσκύνημα και το σπουδαιότερο μνημείο του Χριστιανισμού, βρίσκεται στη χριστιανική συνοικία στο δυτικό μέρος της Παλαιάς Πόλης Ιερουσαλήμ. Ως οικοδόμημα δεν ξεχωρίζει από τα γύρω σπίτια και εξωτερικό δεν έχει τίποτα το ιδιαίτερο εκτός από τους δυο τεράστιους τρούλους του που σκεπάζουν. ο μεν μεγαλύτερος τη Ροτόντα ο δε μικρότερος το Καθολικό των ορθοδόξων.
   Η σημερινή εξωτερική του μορφή είναι κατασκεύασμα των Σταυροφόρων (12ος αιώνας ), εσωτερικά όμως διατηρεί αρκετά στοιχεία από τους μεσοβυζαντινούς και πρωτοχριστιανικούς χρόνους. Ολόκληρο το Επτακάμαρο και το παρεκκλήσι της Εύρεσης του Τίμιου Σταυρού ανήκουν στην εποχή του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Μονομάχου 11ος αιώνας). Η Ροτόντα εξ άλλου ( το στρογγυλό κτίριο που σκεπάζει το Τάφο του Χρίστου διατηρεί το αρχικό σχέδιο του αρχιτέκτονα της αγίας Ελένης Ζηνοβίου από το 4ο αιώνα.
Τρισδιάστατη περιήγηση στον Πανάγιο Τάφο
Τσόκαρο blog
    Μέσα στο τεράστιο αυτό οικοδόμημα υπάρχουν πάνω από δέκα παρεκκλήσια και ιεροί προσκυνηματικοί χώροι συνδεδεμένοι όλοι με το Πάθος και την Ανάσταση του Χριστού. Μερικοί από τους προσκυνηματικούς τόπους του Ναού. όπως ο Γολγοθάς και ο Τάφος του Χριστού, έχουν Ευαγγελική, ιστορική και τοπογραφική αυθεντικότητα. Άλλοι, όπως η Αποκαθήλωση, ο τάφος του Ιωσήφ, το προσκύνημα Μη Μου Άπτου κ.α. έχουν καθορισθεί κοντά στο χώρο του Γολγοθά ως συναφή με τα Ευαγγελικά γεγονότα. Άλλοι, όπως η ταφή του κρανίου του Αδάμ εντοπίσθηκαν εκεί από συμβολική και Θεολογική συνάφεια. Άλλοι είναι αφιερωμένοι σε κάποιο γεγονός η πρόσωπο, όπως τα παρεκκλήσια του Λογγίνου και της αγίας Ελένης. Τέλος υπάρχουν και χώροι που καθιερώθηκαν μέσα στο Ναό ως συνέπεια δύσκολων πολιτικών καταστάσεων, όπως η Κολόνα του Δαρμού και το παρεκκλήσιο των Κλαπών.
   Ο Ναός της Αναστάσεως είναι πανχριστιανικό μνημείο, αναγνωρίζεται ως ιερό προσκύνημα από όλα τα χριστιανικά δόγματα και αποτελεί τον απώτερο σκοπό κάθε χριστιανού προσκυνητή. Εντούτοις, μόνο τρεις Εκκλησίες: το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο, το Τάγμα των Φραγκισκανών μοναχών και το Αρμένικο Πατριαρχείο έχουν κυριαρχικά δικαιώματα στο κτίριο και στα προσκυνήματα του. Οι Κόπτες και οι Συριανοί έχουν μόνο το δικαίωμα της προσευχής, ενώ οι χριστιανοί των άλλων δογμάτων μπορούν μόνο να επισκέπτονται το Ναό ως απλοί προσκυνητές.
   Περιμένω τα σχόλιά σας, τις σκέψεις σας και τυχόν ερωτήσεις!
Τσόκαρο blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου